BRÄNDI

Maailma on täynnä upeita tuotteita ja erinomaisia palveluja mutta se, mikä erottaa ne toisistaan on brändi ja sen luoma mielikuva. Usein brändi on jopa arvokkain asia, mitä yrityksellä on. Jokainen meistä tekee päivittäin erilaisia ratkaisuja ja ostopäätöksiä jonkun brändin luoman mielikuvan pohjalta.

Kun tuote, hinta ja markkinointi ovat kohdallaan, niin silloin ollaan vahvasti menestyksen syrjässä kiinni.

Logot / Merkit / Hahmot / Graafiset ohjeistot / Mielikuvamarkkinointi

VERKKO

Mikäli yritystä ei löydy netistä, niin sitä ei ole olemassa. Näin me ajattelemme ja niin ajattelevat myös kuluttajat. Pelkkä sivu sosiaalisessa mediassa ei riitä, kun halutaan olla vakuuttava ja ennen kaikkea persoonallinen.

Verkkosivu on yrityksen käyntikortti sekä esite, josta löytyy helposti yrityksen ydinasiat selkeästi ja mielenkiintoisessa muodossa. Se on myös tärkeä osa yrityksen brändiä.

Verkkosivut / Verkkokaupat / Uutiskirjeet / Hakukoneoptimointi

PRINTTI

Mediapanostusten painopisteet ovat kovasti muuttuneet viime vuosina ja muutoksesta on tullut pysyvä tila. Tässä murroksessa myös painotuotteiden rooli on muuttunut, mutta printti on kaikkea muuta kuin kuollut.

Printtimedia ja erilaiset painotuotteet toimivat erinomaisesti verkkonäkyvyyden tukena ja luovat mielikuvaa mielenkiintoisesta sekä vakavastiotettavasta yrityksestä. Ennusteiden mukaan edelläkävijät löytävät pian uudelleen paperisten lehtien ja kuvastojen lumon.

Esitteet / Käyntikortit / Roll-upit / Julisteet / Lehdet ja kuvastot

SOME

Sosiaalisen median voimaa ei voi korostaa liikaa. Se on edullista ja oikein hoidettuna erittäin tehokasta. Somen käyttö mainosmediana kuitenkin poikkeaa, tai tulisi poiketa monella tapaa perinteisestä mainonnasta.

Onnistuneet somekampanjat ovat lähes poikkeuksetta ammattilaisten tekemiä, vaikka niistä paistaisikin tietty kotikutoisuus. Somemarkkinointi ei saa näyttää liian harkitulta ja huolitellulta.

 

Facebook / Instagram / LinkedIn / YouTube / TikTok

TV & RADIO

Radio soi autossa, työpaikalla ja mökin terassilla. Lähes jokaisella on oma suosikkikanavansa ja sille ollaan yllättävän uskollisia. Hyvä radiomainos jää soimaan päähän päiviksi ja jopa parhaimmillaan vuosiksi.

Luonnollisesti suoratoistopalvelut ovat vähentäneet perinteisen tv-ohjelman katselua, mutta edelleen tv:tä katsellaan keskimäärin kolme tuntia päivässä ja suosituimmat ohjelmat tavoittavat yli miljoona katselijaa. Onnistuneen tv-kampanjan takana on tarkka kohdentaminen, hyvä käsikirjoitus ja laadukas tuotanto.

Mainokset / Käsikirjoitukset / Spiikit

JULKISIVU

Julkisivulla on erittäin tärkeä rooli, sillä monesti asiakas kohtaa brändisi ensimmäisen kerran juuri julkisivussa. Hyvin suunniteltu julkisivu imee asiakkaan sisään. Hyvällä julkisivusuunnitelulla karustakin rakennuksesta voi saada houkuttelevan ja päin vastoin huonolla voi pilata melkein kaiken.

Myös ulkomainonnalla on tehty menestystarinoita. Jos asiakkaasi ovat ulkona, kannattaa viesti viedä sinne. Myös perinteinen messutoiminta on nousemassa uuteen kukoistukseen.

Messuosastot / Ikkuna- ja seinäteippaukset / Valotaulut / Opasteet / Kyltit / Banderollit